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Dare Voce: Olivia Salvadori und Sandro Mussida loten unbegrenzte Möglichkeiten der Stimme ausSchön ist es, das Debütalbum von Olivia Salvadori und Sandro Mussida. Schön und abwechslungsreich, musikalisch eine Mischung aus europäischen, lateinamerikanischen, afrikanischen, klassischen, akustischen und elektronischen Musikstilen. Was die Sopranistin und der Cellist hier vorlegen ist das Ergebnis einer zehnjährigen Entdeckungsfahrt durch die Welt der Stimme. Eine Reise jenseits der üblichen Opern- und Operettenpfade mit einer Stimme, bei der man unweigerlich hinhört.

Feuilletonscout: Frau Salvadori, Herr Mussida, wollten Sie eigentlich je die großen Opernbühnen und Konzerthäuser erobern oder war der Wunsch schon immer vorhanden, eher neue, experimentelle Wege zu gehen?
Sandro Mussida: Sure! Opera and concert houses would push our music further, I think.
Olivia Salvadori: At the present moment in time I am very intrigued by taking this project and the operatic voice to those unconventional places where it’s not common to hear these kinds of sounds and where I could offer them to an audience that has maybe never heard them live in a space. Where there is a closeness too… a physical closeness I mean.
Since I have been in London I have had the chance with Sandro to play in art galleries and underground indie rock places and the response has been so positive and vibrant that it makes me want to do more. Also, hearing young people telling me they now would love to go to and hear an opera for the first time is very nice!
Of course I would love to sing these chants at the opera and concert houses and it would be great to have a new audience too, together with those more familiar to the theatre dimension, and present them with the opportunity to experience something a little different from the traditional operatic form.

Die Freude am Neuen, dem Ungewöhnlichen und dabei durchaus Hörbaren  ist zu spüren, wenn die beiden Musiker behutsam zarte Melodien intonieren wie in „Respiro“ oder rhythmisch-mitreißende Klänge anschlagen wie in „Monsoon“.

Grenzen ausloten liegt Olivia Salvadori und Sandro Mussida. Auf ihrer gemeinsam mit Rebecca Salvadori geführten Plattform Tutto Questo Sentire verbinden sich Forscher, um gemeinsam die Zeit- und Raumwahrnehmung während eines Auftritts und den Gegensatz zwischen tatsächlicher Begebenheit und dem virtuellen Erleben von Ton und Bild zu erforschen.

Feuilletonscout: Was reizt einen Musiker, die vermeintlich unbequemere Laufbahn einzuschlagen und verschiedene musikalische Musikrichtungen zu ergründen und mit ihnen zu spielen?
Sandro Mussida: I can make the music I want to listen to, or go for the music others want.
I guess we were condemned to the first option, weren’t we? I also don’t think this is a fully experimental work, in much respect…after all it deals with the song form tradition, which is one of the oldest musical formula we know… 😉
But yes, I must say that once I heard Olivia’s voice and we started working together it was natural to follow a path towards a synthesis between the ancestral powers of the archaic and non western vocality, the purity and discipline of operatic drama and the contemporary tradition of pop music. Whether we succeed , I don’t know.
Olivia Salvadori: I question myself constantly on the meaning of sound, voice and music, and this leaves me a space that goes beyond any genre or specific musical direction…

It’s a very personal urge but I also must say that the amazing and unexpected responses I have in time from very different people in very different situations, drives me to proceed experimenting with no preconception.

Dare Voce – „Eine Stimme geben“: Man sollte nicht versäumen, in dieses Kleinod  – fast möchte man – klänge es nicht so furchtbar altmodisch – sagen: Liedguts – hineinzuhören und sich hinwegtragen zu lassen.

 

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Dare Voce: Olivia Salvadori und Sandro Mussida loten unbegrenzte Möglichkeiten der Stimme aus, 5.0 out of 5 based on 1 rating